Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens

Informacija atnaujinta 2021-03-25

 

 

 

Projekto pavadinimas: „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ /,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“ /

Projekto vadovė – Rita, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos direktorė.

Projekto koordinatorė – Živilė , Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos vokiečių kalbos vyr. mokytoja.

Nariai: Kęstutis, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos anglų kalbos vyr. mokytojas.

Vaida, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos istorijos vyr. mokytoja.

Lina, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos dailės vyr. mokytoja.

Audronė, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos anglų kalbos mokytoja
metodininkė.

Emilija, Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos lietuvių kalbos
mokytoja metodininkė.

Projekte dalyvaujantys mokiniai:

  1. Gabrielė 1g kl.
  2. Edvinas 8 kl.
  3. Rokas 6 kl.
  4. Justina 7 kl.
  5. Agnė 7 kl.
  6. Orestas 7 kl.
  7. Smiltė 7 kl.
  8. Vaiva 1g kl.
  9. Emilija 8 kl.
  10. Orneta 1g kl.
  11. Milda 7 kl.
  12. Simas 7 kl.
  13. Faustas 7 kl.
  14. Miglė 8 kl.
  15. Kornelija 1g kl.
  16. Paulius 8 kl.
  17. Rugilė 7 kl.
  18. Akvilė 8 kl.
  19. Darius 7 kl.
  20. Lukas 7 kl.
  21. Gelvinas 7 kl.
  22.  Nora 1g kl.
  23.  Vestina 1g kl.
  24. Augustė 6kl.

Projekte dalyvaujančios valstybės: Lenkija (koordinatorė), Lietuva, Rumunija, Italija, Portugalija, Ispanija.

Projekto tikslai:

  • Bendradarbiaujant tarp valstybių siekti aukštos kokybės mokymo ir kurti Europos potencialą.
    Sudaryti galimybę mokiniams, mokytojams bei vietos bendruomenei plėsti žinias apie Europos kultūros paveldą.
    Sudaryti sąlygas mokiniams lavinti įgūdžius, būtinus saviraiškai ir asmeniniam tobulėjimui (, bendravimas užsienio kalbomis, gebėjimas naudotis IKT, mokymosi įgūdžių bendradarbiaujant ir dirbant komandoje lavinimas).
  • Projekto veiklų metu siekti tolerancijos, motyvacijos, pasitikėjimo savimi, kūrybiškumo ir pastangų ugdymą mokymo(si) veiklose.
  • Sudaryti sąlygas mokytojams ir mokiniams dalyvauti projekte, keistis patirtimi, novatoriškais darbo metodais.

Projekto vykdymo laikotarpis – 2018-2021 m.

Erasmus+ projekto veiklos:

Susitikimo vieta

Lenkija

(2018-11-22)

Vykdyta veikla

Erasmus+ programos projekto „Finding European Identity through Education and Intercultural dialogue between European citizens“ koordinatorių susitikimas

Lapkričio 22 dieną Lenkijoje, Čenstakavo miete, vyko Erasmus+ programos projekto „Finding European Identity through Education and Intercultural dialogue between European citizens“ koordinatorių susitikimas. Kražių gimnazijai šiame susitikime atstovavo direktorė Rita ir projekto koordinatorė Rasa.

Nuotraukos

Susitikimo vieta

Lietuva

(2019-02-25-2019-03-02)

Vykdyta veikla

Vasario 25 d., startavo tarptautinis projektas „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ /,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“ /.
Šio projekto tikslai:
1. Bendradarbiaujant tarp valstybių siekti aukštos kokybės mokymo ir kurti Europos potencialą.
2. Sudaryti galimybę mokiniams, mokytojams bei vietos bendruomenei plėsti žinias apie Europos kultūros paveldą.
3. Sudaryti sąlygas mokiniams lavinti įgūdžius, būtinus saviraiškai ir asmeniniam tobulėjimui (, bendravimas užsienio kalbomis, gebėjimas naudotis IKT, mokymosi įgūdžių bendradarbiaujant ir dirbant komandoje lavinimas).
4. Projekto veiklų metu siekti tolerancijos, motyvacijos, pasitikėjimo savimi, kūrybiškumo ir pastangų ugdymą mokymo(si) veiklose.
5. Sudaryti sąlygas mokytojams ir mokiniams dalyvauti projekte, keistis patirtimi, novatoriškais darbo metodais.

Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijoje 5 dienas mokinių motyvacija domėsis svečiai iš Lenkijos, Rumunijos, Italijos, Portugalijos ir Ispanijos.

Vasario 26 d. į gimnaziją atvyko  projekto dalyvės – mokytojos iš Lenkijos, Italijos, Ispanijos, Portugalijos ir Rumunijos. Viešnias pasveikino gimnazijos direktorė Rita, projekto koordinatorė gimnazijoje Rasa. Po malonaus pasikeitimo komplimentais ir dovanomis imtasi darbo: aptarti projekto tikslai, artimiausi darbai. Mokyklų atstovės pristatė savo valstybes, mokyklas. Apie Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos pagalbos mokiniui sistemą kalbėjo skyriaus vedėja Irena. Kita dienos dalis skirta susipažinimui su Kražių miestelio istorija ir nūdiena.

Nuotraukos

Pažintis su etnine kultūra

Antrą tarptautinio projekto dieną gimnazijos koordinacinė grupė pristatė Lietuvos etninės kultūros paveldą. Mokytoja Emilija parengė pranešimą apie valstybės pastangas saugoti ir puoselėti liaudies kūrybą. Mokytojos Eglės parengti projekto dalyviai mokiniai dainavo dvi dainas, Luknė ir Neda kankliavo – jų mokytoja Aušra taisyklinga anglų kalba pasakojo apie šį unikalų lietuvių muzikos instrumentą. Lietuvių liaudies šokius šoko 4 ir 3g klasių mokiniai. Pirmokas Jokūbas pasakojo istoriją gimtąja kalba. Istorikė Vaida su grupe mokinių mokytojas iš Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Rumunijos, Lenkijos įtraukė į liaudies žaidimus. Be abejo, viešnios išgirdo, kaip etnine kultūra mokiniai motyvuojami, kaip liaudies kūryba integruojama į ugdymo procesą. Kitaip tariant, sužinojo, pamatė ir pačios aktyviai dalyvavo.

Projekto dalyviai – kražiškiai mokiniai su mokytoja Lina surengė turiningą nuotraukų parodą, kurioje – gimtųjų Kražių vaizdai.

Nuotraukos

Motyvavimas teorija ir praktika

Susipažinusios su Lietuva (virtualiai ir tiesiogiai), Kražiais, mokykla, jos puoselėjama etnine kultūra, tarptautinio projekto dalyvės – 5 Europos valstybių mokytojos – ketvirtadienį dalyvavo susitikime su gimnazijos psichologu Steponu Naciumi. Psichologas pateikė teorijos žinių apie vaikų ir paauglių motyvavimą, pakvietė mokytojas įsijungti į diskusiją, atsakė į klausimus.

Po teorinio užsiėmimo viešnios praktiškai susipažino su lietuvių amatais, kulinariniu paveldu: mokytojos senjorės Genovaitės Mockuvienės buvo mokomos austi ant grėblio, Emilijos Zakarienės – marginti margučius. Technologijų mokytojos Daivos Navickienės padedamos gamino cepelinus, jų skanavo.

Pramoginė programa ­– edukacija Šiaulių ,,Rūtos“ saldainių fabrike, Kryžių kalne paliko, kaip sako tarptautinio projekto dalyvės, neišdildomą įspūdį.

Nuotraukos

Svečių atsiliepimai apie projekto veiklą

Ar išsipildė Jūsų viešnagės Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijoje lūkesčiai?

Visi lūkesčiai išsipildė. Turėjau puikią galimybę girdėti lietuvių kalbą ir pažinti kitos šalies kultūrą.

Nesitikėjau tiek daug sužinoti apie jūsų šalį.

Tikėjausi, kad Lietuvoje bus daug daugiau sniego, bet esu laiminga, nes oras buvo nuostabus.

Nustebau, koks didelis Lietuvos kultūrinis paveldas! O lietuviškas maistas!

Visi lūkesčiai išsipildė su kaupu – veiklos, kuriose dalyvavome, būdingos tik Lietuvai, pvz., kiaušinių marginimas.

Patyriau daugiau, nei tikėjausi.

Veiklos buvo parinktos labai atsakingai – jos atitiko projekto tikslus.

Dalyvavau įvairiose veiklose, savo šalyje niekada nebūčiau turėjusi galimybės to patirti.

Jei nebūčiau dalyvavusi visose projekto veiklose, nebūčiau tiek daug visko sužinojusi.

Didžiausi komplimentai viską taip gerai suorganizavus.

Jūsų mokiniai labai mandagūs. Puikiai kalba anglų kalba.

Kaip manote, ar žinias ir įgūdžius pritaikysite mokytojo darbe?

Visas veiklas galėsiu pritaikyti pamokose – mokymo procesas taps įdomesnis.

Psichologo paskaitos metu įgytas žinias pritaikysiu savo darbe.

Parodysiu mokiniams visas nuotraukas, bet bus sudėtinga visas patirtis panaudoti pamokose.

Visą patirtį naudosiu savo pamokose. Esu muzikos mokytoja ir mokau mokinius skirtingų pasaulio valstybių dainų, todėl tikrai juos pamokysiu ir lietuvių liaudies dainų.

Galime pasimokyti mokytojų bendradarbiavimo.

Pasidalinsiu patirtimi, įgyta Lietuvoje, kai grįšiu į Rumuniją, su savo kolegomis.

Daug ką jau naudoju savo darbe, galbūt dažniau įtrauksiu liaudies dainas ir šokius.

Ir dar:

Turiu vieną nusiskundimą – negalėjau žaisti sniego karo!

Mano nuomone, visi turėtų eiti tokiu pat keliu – kiekvienas mokinys, regionas, mokytojas, valstybė turi savo charakterį/ypatybes, visi jie-unikalūs. Taikydami mokymo procesą prie tų savybių, galime daug pasiekti.

Jūsų bendruomenė galėtų būti puikus pavyzdys mums, italams.

Ir toliau vykdykite visas veiklas, kurias dabar vykdote savo mokykloje.

Niekada nepamirškite savo protėvių ir toliau perduokite tradicijas jaunajai kartai.

Projekto dalyvės iš Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Rumunijos ir Lenkijos

Susitikimo vieta

Italija

(2019-03-31-2019-04-07)

Vykdyta veikla

Keliaujame į saulėtąją Italiją! Šį kartą į San Giovanni Teatino miestą, netoli Adrijos jūros – dalyvausime Erasmus+ programos projekto ‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’ veikloje.

Pirmoji Erasmus+ programos projekto ‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’ susitikimo diena buvo kupina įspūdžių. Veiklos prasidėjo Instituto Comprensivo Statale “G. Galilei’ mokykloje. Mus pasveikino koordinatorė Gabriella Assetta. Vėliau lankėmės San Giovanni Teatino savivaldybėje, susitikome su miesto meru. Kiekviena šalis buvo pasveikinta skambant savo valstybės himnui.
Po pietų veiklos vyko pagal numatytą tvarkaraštį – dirbome grupėse – domėjomės baroko epocha, ieškojome informacijos apie baroko architektūrą savo šalyse.

Nuotraukos

Antrąją Erasmus+ programos projekto ‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’ dieną lankėmės Abrucų regiono vyninėje, kurioje gidė pristatė vyną, kaip Italijos kultūros dalį. Vėliau vykome į Manopelo Jėzaus Šventojo Veido šventovę, esančią už dviejų šimtų kilometrų į šiaurę nuo Romos. Šioje šventovėje galima išvysti plono audeklo skarelėje Išganytojo Veidą. Pasak legendos, šis plono audeklo lopinėlis – 24 cm aukščio ir 17 cm pločio – yra Kristaus įkapių dalis, išsaugota kartu su garsiąja Turino drobule.

Nuotraukos

Trečiąją Erasmus+ programos projekto ‘Finding European Identity through Educationand and Intercultural Dialogue between European Citizens’ susitikimo dieną visų valstybių atstovai pristatė savo miestelio legendas. Taip pat tęsėme pirmadienį pradėtą veiklą – toliau tyrinėjome Baroką.

Nuotraukos

Ketvirtadienį aplankėme muziejų po atviru dangumi – Italijos sostinę Romą. Susipažinome su miesto kultūra, istorija ir baroko architektūra. Nors oras mūsų nelepino, spėjome aplankyti daug žymių objektų: senamiestį, parlamentą, vyriausybės pastatą, panteoną, žinomiausią fontaną Romoje-Trevi. Žinoma aplankėme žymųjį amfiteatrą – Koliziejų. Tai pat pabuvojome Vatikane.

Nuotraukos

Paskutinę projekto ‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’ dieną pristatėme kūrybinius darbus apie baroko kultūrą, aptarėme savaitės veiklą.

Nuotraukos

Savaitė Italijoje vykdant Erasmus+ programos projekto ‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’ prabėgo labai greitai! Ačiū Italijos komandai už šiltą priėmimą!
Čia tikrai dar sugrįšime. Arrivederci Italia!

Nuotraukos

Susitikimo vieta

Ispanija

(2019-05-25-2019-06-01)

Vykdyta veikla

Vizito Ispanijoje programa

Projekto “Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens” veiklos tęsiasi  Išvykstame į Ispaniją, Torrevieja miestą!

Pirmoji diena Las Culturas mokykloje pilna įspūdžių! Pristatėme ir ragavome tradicinius visų valstybių partnerių patiekalus. Mokiniai kūrybinių dirbtuvių metu pasigamino suvenyrą iš druskos.

Nuotraukos

Dalinamės vis naujais įspūdžiais iš Ispanijoje viešinčios tarptautinio projekto “Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens” gimnazijos komandos.

Saulė, vanduo ir pasakiškas maistas!

Vaizdo įrašas  Nuotraukos

Dar viena diena pilna įspūdžių Ispanijoje. Šiandien tarptautinio projekto dalyviai apsilankė Elčė mieste, kuriame galima pamatyti didžiausias palmių plantacijas Europoje.

Nuotraukos

Tarptautinio projekto dalyviai lankėsi Valensijoje, trečiame pagal dydį Ispanijos mieste. Dalinamės kelionės akimirkomis!

Nuotraukos Vaizdo įrašas  Vaizdo įrašas  Vaizdo įrašas

Dar viena pilna įspūdžių diena Ispanijoje!

Vaizdo įrašas Vaizdo įrašas

Atsisveikinimas.

Nuotraukos

Susitikimo vieta

Rumunija

(2019-10-13-2019-10-19)

Vykdyta veikla

Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos atstovai ­– direktorė Rita Andrulienė, anglų kalbos mokytojas Kęstutis Kasparavičius su 6-8 klasių mokinėmis – dalyvavo tarptautinio Erasmus+ projekto ,,Europietiškos tapatybės paieškos pasitelkiant švietimą ir Europos piliečių dialogą“ vizite Rumunijoje.  Be lietuvių ir rumunų, projekte dalyvavo partnerių – Lenkijos, Italijos, Ispanijos, ir Portugalijos – mokyklų komandos.

Kražiškiai Rumunijoje domėjosi partnerių mokykla, šalies kultūra, kraštovaizdžiu ir vietinių gyvenimo būdu. Rumunijos sostinės – Bukarešto – penktojoje gimnazijoje (pagal šalies švietimo sistemą gimnazijoje mokslo siekia vaikai iki 8 klasės, vėliau jie tampa aukštosios mokyklos studentais) mokosi  600 mokinių. Nuo 5 klasės gimnazistai ypač gilinasi į gamtos mokslus – fiziką, chemiją. Gimnazijos direktorė, be savo tiesioginių pareigų, yra ir fizikos mokytoja. Projekto dalyviai atkreipė dėmesį, kad rumunų gimnazijos mokiniams nėra organizuojamas pavežėjimas į mokyklą – tuo rūpinasi šeimos. Po pamokų tik šeimos nariai gali vaikus išsivesti iš gimnazijos teritorijos. Mokyklos patalpose nuolat budi apsaugininkai, įrengtos stebėjimo kameros. Svečiai pastebėjo, kad mokykloje nėra agresijos, patyčių, visi draugiški ir linkę vieni kitiems padėti. Kražiškius sudomino tai, kad gimnazistai mokykloje nesinaudoja mobiliaisiais telefonais, nesinešioja vadovėlių, po patalpas vaikšto su šlepetėmis, valgo įmonės atvežtą maistą. Mokykla vykdo daug projektų, švenčia Erasmus+ dienas. Projekto komandas iš Europos šalių sutiko koncertu, kuriame dalyvavo ir buvę mokiniai – dainininkė ir muzikantai.

Be projekto veiklos, svečiai aktyviai dalyvavo kultūrinėse ekskursijose po Bukareštą, šalies apylinkes. 360 kilometrų kelionė autobusu buvo galimybė kopti į Karpatų kalnus, aplankyti Drakulos pilį. Ypač sudomino karaliaus Karolio pirmojo pilis, kurią rengė iš Vokietijos karaliaus pakviestas architektas. Būtent ši pilis yra pirmasis statinys Europoje, apšviestas elektra, visas jos interjeras yra tik iš medžio. Nacionalinis šalies muziejus įrengtas šalies Prezidentūroje. Didelį įspūdį paliko puotų salė, kuriai marmuras pargabentas iš Italijos. Neišdildoma įspūdį paliko Mišios vienoje Bukarešto bažnyčioje, kurioje kunigo prašymu visų projekto šalių atstovai garsiai meldėsi savo gimtąja kalba. Projekto dalyviai atkreipė dėmesį, kad visoje šalyje vyrauja daugelio Europos šalių  – Vokietijos, Italijos, Austrijos, Moldovos, Prancūzijos – kultūra.

Projekto veiklos vyko gimnazijos sporto salėje. Svečiai konstravo rumunų gyvenamųjų namų maketus, piešė kaukes, kurios išsiskyrė spalvingumu (vėliau buvo surengta visų šešių šalių atstovų pagamintų kaukių paroda). Svečiai dalyvavo talentų šou, puošėsi nacionaliniais rumunų rūbais (beje, dovanotas palaidinukes parsivežė į savo šalį), šokių vakare mokėsi rumunų šokių.

Vizito Rumunijoje vaizdo pristatymas bus puiki medžiaga apie šią Europos šalį dalykų pamokoms. Ir gražūs prisiminimai, laukiant kitų susitikimų.

Nuotraukos

Susitikimo vieta

Portugalija

(2020-04-26-2020-05-01)

Planuotas vizitas į Portugaliją neįvyko dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmes šalyje ir už jos ribų.

***

Mūsų gimnazijos 8 klasės mokinės, tarptautinio Erasmus+ projekto „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ dalyvės, siunčia žinutę: BŪKITE ATSAKINGI IR LIKITE NAMUOSE!

Žinutė anglų kalba

Žinutė lietuvių kalba

***

Gimnazijos mokiniai dėl COVID-19 grėsmės negalėdami keliauti ir aplankyti Kuršių nerijos, kuri yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldą,  rinko nuotraukas, kūrė dėliones, skaitė informaciją ir parengė aprašymus.

Pažinome Juodkrantę – unikalią pajūrio gyvenvietę

Gimnazijos mokiniai ir mokytojai – tarptautinio projekto „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ /,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“ dalyviai – neturėdami galimybės vykdyti projekto programos ,,gyvai”, surengė virtualią kelionę po Juodkrantę. Gėrėdamiesi šiuo unikaliu UNESCO paveldo objektu, ne tik daug skaitė, stebėjo ir analizavo vaizdus, bet ir sukūrė dėliones.

Rašytiniuose istorijos šaltiniuose Juodkrantė – pajūrio gyvenvientė, minima nuo 1429 m., tačiau tuomet ji buvusi šiek tiek arčiau Baltijos jūros. Tai puikus centras keliauti visomis kryptimis: visai čia pat Kuršių marios su romantiška krantine, pusvalandis lengvu žingsniu iki Baltijos jūros su puikiu tvarkingu paplūdimiu, greitas susisiekimas su Nida ir Klaipėda. Kultūros mėgėjus Juodkrantė traukia Raganų kalno medinių liaudies skulptūrų ekspozicija, Akmens skulptūrų parku „Žemė ir vanduo”, Lietuvos Dailės muziejaus parodų sale, Juodkrantės parodų namais. Evangelikų liuteronų bažnyčia.

Dviračių takai, puiki, tvarkinga aplinka, galimybė mėgautis ilgais pasivaikščiojimais, ramybė, puikus Raganų kalno parkas, nemažas kavinių pasirinkimas – yra viskas, ko reikia poilsiui.

Amber Bay in Juodkrante

Amber Bay is a small Curonian Lagoon bay, found in the northern part of Juodkrantė. Its name is very closely related with digging amber. In 1855 the lagoon waterway was deepened for ferries and ships to arrive and in the course of the work, samples of amber were found.Amber excavations had a direct effect on the growth of the settlement.

Dėlionė

The Sun Clock -calendarin Nida.    The Parnidis Dune, rising up to 53 meters high, is decorated with a sundial-calendar. This unique Sun Clockwas built in 1995. It serves not only as a clock, but the obelisk is carved with runic characters and public holiday icons. There are four sculptural images for the spring and autumn equinoxes and summer and winter solstices arranged on each side of the platform.

Dėlionė

The Curonian Spit is a long, thin, curved sand-dune spit that separates the Curonian Lagoon from the Baltic Sea coast. It is a UNESCO World Heritage Site since 2000.The northern part of the Curonian Spit peninsula belongs to Lithuania, while the rest is part of the Kaliningrad Oblast, Russia.There is a single road that traverses the whole length of the Curonian Spit.

Dėlionė

Juodkrante.Stone Sculpture Park. The sculptures are arranged under the open sky. The exposition was created during an international symposium of sculptors Žemė ir vanduo (Land and Water) In 1997, instead of the former reeds, a quay of one and a half kilometers was installed, repeating the contours of the lagoon. Now there are beautiful lawns, hiking and cycling trails.

Dėlionė

Nida.The Ethnographic Fisherman’s Homestead in Nida, which is typical in the Curonian Spit, is situated on the shore of the lagoon in the southern part of old Nida, in the former village of Haken (part of the village on the cape in the lagoon).The farmstead was built by local craftsmen in 1927. In the house on the side of the lagoon there is an exposition, which introduces the typical interior and household of the Curonian Spit fishermen’s houseof the 19th and 20th centuries.

Dėlionė

Nida Lighthouse (or Urbo Hill Lighthouse) is a navigation sign located on the Curonian Spit in Nida, 900 meters from the Baltic Sea on Urbo Hill. Altitude – 79 m above sea level. The signal is visible beyond 22 nautical miles (about 40 kilometers).

Dėlionė

***

 Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos mokinių ir mokytojų komanda sėkmingai nuotoliniu būdu dalyvauja tarptautinio ERASMUS+ projekto „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ (,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“) veikloje.

Užsienio kalbų mokytojai Ž. Šiaudvytienė, A. Tunikienė ir K. Kasparavičius virtualiai bendravo su kolegomis iš Ispanijos, Italijos, Rumunijos, Portugalijos ir Lenkijos. Pagrindinė visų veiklų tema buvo Europos šalių savitas kultūrinis paveldas, vietinės tradicijos ir papročiai. Pirmiausia virtualiai buvo pristatyti nepakartojami Portugalijos kraštovaizdžiai: paplūdimiai, prieplaukos, pusiasaliai, salos. Didelį įspūdį mokytojams paliko Lisabonos senamiestis, jo architektūra, senosios pilys kalnuose. Mokytojams sudaryta galimybė susipažinti su kulinarijos paveldu, juos ypač nustebino portugališkų patiekalų įvairovė. Be to, teko klausytis išskirtinių  portugalų liaudies dainų.Visų projekto dalyvių šalių komandos ne tik turėjo stebėti pateiktą informaciją apie Portugaliją, bet ir rasti panašumų bei skirtumųsu savo šalies kultūriniu paveldu,Padlet platformoje sukurti savo šalies interaktyvų žemėlapį, atskleisti krašto kultūrinį paveldą. Paskutinę virtualaus susitikimo dieną visos šalys pristatė interaktyvius žemėlapius, aptarė kultūrų unikalumą.Kaip teigia mokytojai, naudinga buvo išbandyti naujas programines platformas Google meet, Padlet, jos tikrai išplėtė nuotolinio bendravimo galimybes, ateity padės mokytojams ir mokiniams ne tik projektų veiklose.

Prieš Kalėdas į projekto veiklą buvo įtraukti ir mokiniai. Tai virtuali kelionė po Lenkiją, pirmiausia virtualus pasivaikščiojimas po Częstochowa mokyklą. Po jo – kūrybinis darbas – Europos partnerių kultūrinis žemėlapis „Padlet“ programa ir jo pristatymas. Įvadas į CANVA skirtas mokytojams, jį parengė mokytojų rengimo centro patarėja  metadologė, darbo su CANVA programa rezultatas – internetinė knyga „Erasmus + bendradarbiavimo prisiminimai“, kuri buvo kuriama visose projekto valstybėse.  Dailės ir kalbinės dirbtuvės mokiniams  „Neįprastas kalėdinis atvirukas“ labai sudomino mokinius, jie džiaugiasi savo ir draugų pastangomis sukurti kuo įvairesnius atvirukus, juos pristatyti ir linkėti Kalėdų ir artėjančių Naujųjų metų proga. Susitikimui vadovavusios Lenkijos mokyklos komanda parengė giesmių koncertą, taip pat pristatė vaizdo įrašą – pjesę apie Kristaus gimimą, surengė viktoriną apie Kalėdų tradicijas.

„Dalyvavimas veiklose suteikė ne tik žinių apie įvairių Europos valstybių – Lenkijos, Rumunijos, Italijos, Portugalijos – tradicijas švenčiant žiemos šventes, bet ir pažinti įvairių kultūrų žmones, palyginti savo ir kitų valstybių mokytojų darbo ir bendravimo su mokiniais būdus“, – teigia anglų kalbos mokytoja metodininkė Audronė Tunikienė. „Pagrindinė visų veiklų tema buvo kalėdines tradicijos ir papročiai. Tikrai verta pamatyti bei išgirsti informacijos apie kiekvienos šalies savitus kalėdinių patiekalų paruošimo būdus, sudalyvauti viktorinoje apie šalių kalėdines tradicijas, kurti interaktyvius žemėlapius ar kalėdinius atvirukus bei dalintis patirtimi iš jau įvykusių projekto kelionių“, – veikla pasidžiaugė Kęstutis Kasparavičius, anglų kalbos mokytojas. Projekte dalyvaujantiems aštuntokams labiausiai patiko naujai atrastos internetinės platformos, jie save giria už pareigingumą ir kūrybingumą.

Virtualaus susitikimo Lenkijoje projekto veiklų apžvalga

***

Projektas pasiekė finišą

Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazija kartu su Lenkija, Rumunija, Italija, Portugalija, Ispanija 2018-2021 m. vykdė tarptautinį Erasmus+ projektą „Finding European ldentity through lntercultural dialogue between European Citizens“ (,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“).Keistis patirtimi, skleisti informaciją apie gimtojo krašto kultūrą teko naujais darbo metodais – virtualiais susitikimais, praktiniais darbais IKT programomis. 25 gimnazijos mokiniai ir 7 mokytojai, motyvuota projekto komanda, ir pandemijos laikotarpiu kūrybiškai vykdė projekto veiklas ir pasiekė finišą.

Daug kūrybingumo ir pastangų projekto dalyviai įdėjo skleisdami Europai žinutę, kaip lietuviai, konkrečiai žemaičiai, švenčia Kalėdas. „Kūčios su šeima“ – taip buvo pavadinta veikla, skirta parodyti, kaip atrodo žemaičių paruoštas Kūčių stalas: kokie dominuoja valgiai, kaip prie jų ruošimo prisideda vaikai, kokios priemonės naudojamos puošybai. Mokiniai ne tik įsijungė į patiekalų gaminimo, stalo puošimo darbus, bet ir juos nufilmavo, sudėjo į filmą, kuriuo pasidalino su projekto partneriais iš Europos valstybių.  Be Kūčių stalo ruošimo, kražiškiai siuntė žinutę apie kalėdines giesmes. Surinkę informaciją apie giedamas giesmes, priėjo išvados, kad populiariausia giesmė yra „Tyli naktis, šventa naktis“, sukurta ir pirmąkart atlikta 1818 m. Kalėdų išvakarėse nedideliame Austrijos miestelyje netoli Zalcburgo, o 2011 m. įtraukta į Unesco nematerialaus kultūrinio paveldo sąrašą.

„Patiekalas su šeima“ – taip pavadinta kita projekto veikla, kuria buvo siekiama supažindinti europiečius su populiariausiais lietuvių valgiais. Po diskusijų prieita nuomonės, kad vis dėlto populiariausi yra cepelinai. Technologijų kabinete mokiniai, jų mamos, mokytojai įsitraukė į cepelinų gamybą – skuto, tarkavo, spaudė, formavo, virė ir, žinoma, ragavo. Po to ,,gardžia” vaizdo žinute pasidalijo su europiečiais.

Nemažiau svarbus projekto veikloje nematerialus paveldas, jo viešinimas. Projekto dalyviai, kiek leido pandemijos sąlygos, aplankė gimtųjų apylinkių kultūrinius objektus, apie labiau nutolusius nuo Kražių informaciją rinko įvairiuose šaltiniuose. „Kelionė į praeitį“ – taip pavadinta virtuali medžiagą, kurią sudaro nuoroda į 46 Kelmės rajono lankytinus objektus – bažnyčias, muziejus, parkus, piliakalnius, ežerus, kultūros įstaigas. Tarp jų – archeologijos, dvarų sodybų ir sakralinio architektūros paveldo objektai, kurie iš kitų išsiskiria didele architektūrine ir sakraline verte. Tai Tytuvėnų Švč. Mergelės Marijos bažnyčios ir Bernardinų vienuolyno ansamblis, Kelmės, Beržėnų ir Pagryžuvio dvarų sodybų kompleksai, Kubilių, Papilių, Burbaičių piliakalniai, medinė architektūra – Liolių Šv. apaštalų Simono ir Judo Tado bažnyčios ir varpinės ansamblis ir kt.

 Malonia naujiena tapo projekto dalyvių sukurtas interaktyvus Kražių žemėlapis – surinkta medžiaga apie 26 lankytinus miestelio ir apylinkių objektus. Projekto partneriams, visuomenei jie pasiekiami ne tik keliaujant, bet ir naudojantis kompiuterinėmis technologijomis.  Kražių miestelio įkūrimo istorija pateikta liaudies kūryba – legenda, žemaičių tarme užrašytą tekstą mokiniai išvertė į anglų kalbą. Surinkta ir kūrybingai pateikta medžiaga atskleidė turtingą Kražių istoriją, kultūrinio gyvenimo įvairovę, išlikusius kultūros paveldo objektus.

Savo gebėjimus mokiniai parodė pristatydami projekto dalyviams iš kitų šalių krašto folklorą – žaidimus, giesmes, pasakojimus apie įvairių krašto objektų atsiradimą. Situacija pakoregavo veiklą –  žaisti, šokti, pasipuošus tautiniais rūbais, pandemijos sąlygomis teko ir namuose su šeimos nariais, draugais, kas iš pradžių mokiniams atrodė labai keista.  Apie tai sukurta ir paskleista vaizdo medžiaga leidžia manyti, kad garsinti savo kraštą, jo paveldą netrukdo jokios kliūtys.

***

Dalinamės Erasmus+  projekto ,,Europos tapatybės nustatymas per Europos piliečių švietimą ir kultūrų dialogą“ veiklos rezultatais:

Projekto viešinimas

  • Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos interneto svetainėje
  • Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos facebook paskyroje
  • Rajoninėje spaudoje
  • Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos stenduose