Make a Change and Listen to their Voice

Informacija atnaujinta 2017-12-07

 

Projekto pavadinimas: “Make a Change and Listen to their Voice” /Pasikeisk  ir išgirsk jų balsą/

Projekto vadovė – gimnazijos direktorė Rita Andrulienė.

Projekto koordinatorė – pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Živilė Šiaudvytienė.

Projekte dalyvaujantys mokytojai ir kiti darbuotojai: anglų kalbos mokytoja Rasa Rimidytė – Liekienė, lietuvių kalbos mokytoja Emilija Kvietkuvienė, pradinio ugdymo skyriaus vedėja Irena Žaludienė, bibliotekininkė Jurgita Karpenkienė, gimnazijos buhalterė Kleopa Andrulienė.  įsakymas

Projekte dalyvaujantys mokiniai: Laura Navickaitė (1g kl.), Aušrinė Žymantaitė (1 g kl.), Živilė Nutautaitė (1 g kl.), Karolina Laugalytė (1 g kl.), Viktorija Kalvaitytė (1 g kl.), Gitana Šaltytė (1 g kl.), Rokas Šimkus (2 ga kl.), Rokas Jurgilas ( 2 gb kl.), Erika Kniūraitė (2 ga kl.), Justina Laurinavičiūtė (2 gb kl.). įsakymas

Projekte dalyvaujančios valstybės: Turkija (koordinatorė), Ispanija, Rumunija, Italija, Lietuva.

Projekto tikslai (uždaviniai):

–          Palyginti kaip skirtingų kultūrų paaugliai suvokia neigiamą tėvų/ mokytojų elgesį su jais;

–          Skatinti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą, problemų sprendimo, savęs išreiškimo įgūdžių lavinimą dramos pagalba;

–          Geriau pažinti kitų šalių kultūras;

–          Gerinti informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo bei užsienio kalbos vartojimo įgūdžius;

–          Pritaikyti tarpdalykines žinias sprendžiant tokias problemas, kaip ankstyvas išėjimas iš mokyklos,  žemi pasiekimai.

Projekto vykdymo laikotarpis – 2015-2017 m.

 Erasmus+ projekto veiklos:

Susitikimo vieta Vykdyta veikla
Turkija Pirmasis komandų susitikimas vyko Turkijoje, Eskišehiro mieste, lapkričio 23-27d. Veikloje dalyvavo ir Lietuvos mokytojai. Kražių gimnaziją atstovavo pagrindinio ir vidurinio skyriaus vedėja Ž. Šiaudvytienė bei vyr. anglų kalbos mokytoja R. Rimidytė –Liekienė.Pirmąją susitikimo vakarą, lapkričio 23 dieną projekto koordinatorė Derya Yusal trumpai pristatė save ir Turkijos projekto vykdymo grupę. Visos valstybės prisistatė bei  parengė vaizdų apie savo valstybes, miestus ir savo mokyklas. Projekto partneriai uždavė vieni kitiems klausimus, kad geriau pažintų vieni kitus ir jų atstovaujamas šalis. Pirmosios vakarienės metu buvo pritarta  projekto logo, kurį sukūrė koordinuojanti valstybė t.y. TurkijaAntrą ir trečią susitikimo dieną visi mokytojai dalyvavo dramos mokymuose ir aptarė pasirodymus, kuriuos turės parengti kiekviena valstybė. Mokytojai susipažino su dramos mokymo technikomis, kurios bus taikomos užsiėmimuose su mokiniais, kuriant teatralizuotą pasirodymą.Ketvirtadienį projekto dalyviai aptarė projekto vykdymo klausimus. Koordinatoriai pristatė parengtą klausimyną, kurio pagalba mokiniai turės įvertinti atmosferą mokykloje, mokyklos bendruomenę, bendravimą su suaugusiais ir kt. Po pietų lankėmės žymiose Eskišehiro  miesto vietovėse, poilsio Kent Park – Kirim ir Sazova poilsio parkuose. Aplankėme ir senamiestį. Vienoje senamiesčio kavinukių ragavome tikros turkiškos arbatos.Paskutinę susitikimo dieną, penktadienį, visi projekto dalyviai susitiko su „Toki Şht. İsmail Tetik Anatolian High School” darbuotojais ir mokiniais. Mokyklos administracija pasveikino visus atvykus į Turkiją, padėkojo partneriams už galimybę kartu  dalyvauti projekte.

Straipsnis ir nuotraukų galerija

Lietuva

 Lapkričio mėnesį Turkijoje startavęs projektas vasario 22 – 25 savo veiklą tęsia Kražių  gimnazijoje. Veikloje dalyvauja jau minėtos Turkijos, Italijos, Ispanijos, Rumunijos mokytojai ir dvi mokinės – Andžela ir Hidaja iš Ispanijos. Vasario 23 dieną svečiai įsikūrė gimnazijos aktų salėje. Pirmiausia susipažino su projekto vykdymo grupe, išklausė gimnazijos direktorės R. Andrulienės padėkos už galimybę dalyvauti projekte ir sveikinimų atvykus į Lietuvą, Kražius. Svečiams koncertavo solistas P. Rimidis, jam akomponavo penktokė N. Urbonaitė ir muzikos mokytoja K. Jakumienė. Projekto koordinatorė gimnazijoje Ž. Šiaudvytienė ir jos pagalbininkė, anglų kalbos mokytoja R. Rimidytė – Liekienė parengė vaizdų Lietuvos ir gimnazijos pristatymą. Jame tilpo įvairios lietuvių gyvenimo sritys – krašto istorija, krepšinis, muzika ir kiti įdomūs dalykai. Svečiai, padedami mokytojos, mokėsi lietuviškų žodžių: taip, ne, labas, iki, prašau, Lietuva, ačiū. Be abejo, visus suartino Eurovizijos, nacionalinės virtuvės temos. Italijos atstovai pristatė virtualiu būdu atliktos apklausos apie mokinių problemas mokykloje. Apklausoje dalyvavo 630 mokinių iš projekto dalyvių mokyklų. Dauguma  respondentų geriausiai vertino atmosferą mokykloje, tačiau kartu teigė, kad mokyklos bendruomenės netenkina vaikų emocinių poreikių. Po pasivaikščiojimo gimnazijoje, sočių pietų jos valgykloje svečiai žiūrėjo kražiškių moksleivių namų darbą – teatralizuotą pasirodymą, sudėtą iš atskirų etiudų apie jų bendravimo su mokytojais problemas. Po gausių aplodismentų ir pagyrų jauniesiems aktoriams svečiai pasinėrė į gilų ir išsamų pasirodymo aptarimą. Įvertinimas paskelbtas vienbalsiai: geras.

Straipsnis ir nuotraukų galerija

,,Susikalbame ir širdimi“ – taip Erasmus+ projekto dalyviai įvardija tarpusavio santykius po dviejų bendravimo dienų Kražiuose. Gražus bendravimas, dalykiniai prasmingi pokalbiai komandą lydėjo ir trečiadienį, keliaujant po Šiaulių kraštą. Pirmiausia, žinoma, po Kryžių kalną. Didelį įspūdį visiems – italams, ispanams, turkams, rumunams – paliko šis lietuvių dvasingumo simbolis. Italės, sužavėtos reginio, pačios paliko ant kalno kryželį… Po to visi lankėsi 2000 metais Jono Pauliaus II iniciatyva pastatyto pranciškonų vienuolyno koplyčioje, kur vyko Mišios. ,,Rūtos“ saldainių fabrikas – erdvė akiai ir skrandžiui, kurią taip pat verta aplankyti. Juo labiau, kad pačių rankomis pasigamintus saldumynus galima parsivežti namo – lauktuvių artimiesiems. Lankymasis šokolado muziejuje – kita patirtis, kurią svečiai parsiveš iš Lietuvos. Parsiveš ir suvenyrų, kurių atkakliai ieškojo Šiaulių prekybos centre. Jaunimas rinkosi kitas pramogas – kiną. Rokas, žinoma, asistavo viešnioms. Puikaus bendravimo rezultatas – merginų iš Ispanijos žodynas, išsiplėtęs lietuviškais žodžiais. Pasirodo, Andžela jų moka net 15! O tarp mokytojų ir mokinių sukasi ispanas Adel Sayed Ebeid – komandos siela, vienytojas, visų nuoširdus pašnekovas ir draugas.

Straipsnis ir nuotraukų galerija

,,Man patiko Lietuva” – taip apie projektą ,,Pasikeisk  ir išgirsk jų balsą“ atsisveikindami kalbėjo gimnazijos svečiai – turkai, italai, ispanai ir rumunai. Ir sužavėjo juos ne tik gausiai iškritęs sniegas, vienintelis toks Kryžių kalnas, bet, kaip patys įvardijo,  ir ,,labai šilti, tegu ir Šiaurės krašto, žmonės“.Penktadienį į vizito Lietuvoje uždarymą susirinko visa svečių ir kražiškių mokytojų komanda. Gimnazijos direktorė R. Andrulienė pasidžiaugė, kad naujas būdas kalbėti apie paauglių problemas – teatras – yra realus, šimtu procentų pasitvirtino. Direktorė dalyviams įteikė sertifikatus, klausė svečių nuomonės, pažadėjo atvykti į kurią nors projekto šalį. Svečiai pildė vizito įvertinimo anketas, kuriose dominavo ,,labai gerai“, ,,puikiai“ įvertinimai. O žodžiu įvertinimai nuskambėjo šiltai ir jausmingai:

Savina: Fantastika!

Raffaele: Viskas labai gerai!

Gabriela: Labai šilti žmonės.

Monika: Labai gerai praleidau laiką.

Adel (kreipiasi rusų kalba): Mano mokinės jau kalba lietuviškai. Labai dėkoju.

Hidaja: Man patiko Lietuva.

Andžela: Tikiuosi čia sugrįžti.

Gorkem: Nerealus vaizdas už lango (apie gausų sniegą).

Ozlem: Atradau Kryžių kalną.

Derya: Ačiū už viską!

Dogan: Labai graži šalis!

Po to – bendra nuotrauka, apsikabinimai ir pažadas susitikti. Kitąkart – jau Rumunijoje.

 

Nuotraukų galerija

vizito programa

Vizito veiklos pagal programą

Dalyvių sąrašas

Pasirodymo scenarijus

 

Rumunija Vykdydami tarptautinio Erazmus+ projekto ,,Pasikeisk ir išgirsk jų   balsą“ programą,  mes, Kražių gimnazijos atstovai – pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Živilė Šiaudvytienė, anglų kalbos vyr. mokytoja Rasa Rimidytė – Liekienė bei bibliotekininkė Jurgita Karpenkienė –  balandžio 18 – 22 dienomis viešėjome Rumunijoje. Balandžio 18-osios popietę, tik nusileidus Bukarešto oro uoste, mus pasitiko lietuviams šiuo metų laiku neįprasta kaitra, net 29 laipsniai šilumos. Per šilti rūbai, nuovargis ir 6 valandų kelionė autobusu iki galutinio taško privertė sukaupti paskutines jėgas. Kelionės tikslą pasiekėme tik vėlų pirmadienio vakarą. Visi projekto dalyviai iš Italijos, Ispanijos, Turkijos ir Lietuvos apsistojome rytinėje šalies dalyje, Bacau mieste, kuriame gyvena apie 150 000 gyventojų. Tai pramoninis miestas, įkurtas istorinėje  buvusios Moldovos kunigaikštystės teritorijoje. Turistų ši vietovė beveik nelankoma, nes nepasižymi nei gamtos grožiu, nei architektūra. Jo nepuošia įspūdingi pastatai, išpuoselėti parkai, vandens telkiniai. Laikas čia, rodos, seniai sustojo, vietiniai gyventojai išsaugojo savitą architektūrą, tradicijas. Kitą rytą mus pasitiko jau švelnesnė, pavasariu dvelkianti šiluma ir nuoširdūs vizito organizatoriai. Prie pusryčių stalo, susitikę ir pasilabinę su vietiniais ir kitų šalių projekto dalyviais, išvykome į Grigore Antipa mokyklą. Šeimininkai iškilmingai mus sutiko prie mokyklos durų. Direktorius ir jo pavaduotoja sveikino svečius, paspausdami kiekvienam ranką. Mokiniai, pasipuošę tautiniais rūbais, vaišino nacionaliniu rumunų pyragu ir druska. Įsikūrę projekto dalyviams skirtoje patalpoje, buvome pagerbti mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojos ir projektą koordinuojančių mokytojų sveikinimo žodžiais. Susipažinome su trečiojo projekto susitikimo veiklomis, dalijomės įspūdžiais iš antrojo, kuris vyko Lietuvoje, Kražių gimnazijoje, lapkričio mėnesį. Kiekvienos šalies komanda pristatė, kokias veiklas įgyvendino iki trečiojo susitikimo. Daug dėmesio buvo skirta informacijai apie projekto viešinimą: darbą su Moodle platforma, tinklaraščio bei laikraščio kūrimą. Po sočių pietų mokyklos valgykloje dieną tęsėme stebėdami mokinių pasirodymą. Pagrindinė vaidinimo mintis – paauglių ir suaugusiųjų nesusikalbėjimas, tolerancijos stoka. Rumunų mokiniai scenoje suvaidintomis situacijomis ir dainomis perteikė savo žinutę „daugiau jokių distancijų“. Norėdami gerai jaustis turime stengtis suprasti ir gerbti vieni kitus, nesvarbu, ar tai mokinys ir mokytojas, ar vaikas ir mama. Vien buvimas vyresniu nesuteikia teisės negerbti jaunesnių. Pasibaigus mokinių pasirodymui, aptarėme jį su projekto partneriais, diskutavome apie žinutės aktualumą kitose šalyse. Baigiantis dienos veikloms, aptarėme rudenį  planuojamą ketvirtąjį projekto susitikimą Ispanijoje. Visa antroji išvykos diena buvo skirta pažintinei ekskursijai po istorinę buvusios Moldovos kunigaikštystės teritoriją. Sustojome pasigrožėti istoriniu viešbučiu/restoranu, kuris buvo pastatytas 18 a., prie vieno iš tuo metu pagrindinių Europos kelių. Šioje vietoje išlaikytas autentiškas stilius, viduje įrengtas muziejus. Čia galima paragauti tradicinio rumunų maisto ir gėrimų, įsigyti suvenyrų. Mūsų aplankytame regione, anot ekskursijos organizatorių, stūkso per tūkstantis vienuolynų. Apžiūrėti spėjome tik vieną. Tvyranti ramybė, rimtis ir susikaupimas laikinai pritildė įvairiakalbės grupės šurmulį. Rumunija garsėja viduramžių pilių gausa ir didybe. Tuo įsitikinti galėjome aplankę vieną iš jų, įsikūrusią Targu Neamt mieste. Tai 14 a. pastatytas įspūdingas savo istorija, architektūra ir gamtovaizdžiu statinys. Maršrutą baigėme jaukiame, 15 a. įkurtame Piatra Neamt mieste, apsuptame kalnų. Vaikštinėjome jaukiomis senamiesčio gatvelėmis, apžiūrėjome vietinę architektūrą, grožėjomės miesto panorama, funikulieriumi pakilę gerokai virš stogų. Paskutinę viešnagės dieną, sugrįžę į mūsų lankomą mokyklą, atlikome įdomiausią dienos užduotį – kartu ruošėme rumunų tradicinius varškės  pyragaičius. Pasigirsiu, kad mūsų komanda buvo greičiausia. Turėjome galimybę susipažinti su rumunų virtuve. Maisto gaminimo metu netrūko geros nuotaikos. Kol pyragaičiai kepė, mes apžiūrėjome mokyklos patalpas: klases, administracines patalpas, stendus. Klausėmės pasakojimo apie rumunų švietimo sistemą, lyginome skirtumus ir panašumus. Oficialiąją dieną užbaigėme ekskursija po Bacau miestą. Aplankėme nacionalinį botanikos ir archeologijos muziejų, vieną iš seniausių miesto bažnyčių. Nors kelionė į šią šalį ilga ir varginanti, jai baigiantis vienareikšmiškai nutarėme, kad mūsų komandai ji buvo naudinga ir įdomi. Galėjome palyginti skirtingų šalių jaunimo problemas, kultūrinius skirtumus, pagilinome užsienio kalbų žinias, o svarbiausia – dar labiau sutvirtinome Erasmus+ projekto dalyvių bendradarbiavimą. Rumunijos atstovų dėka tinkamai suplanuoto ekskursijų ir pažintinės veiklos laiko bei organizacijos praleidome prasmingą veiklos ir aktyvaus poilsio savaitę

.Straipsnis ir nuotraukų galerija

Ispanija Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos atstovai dalyvavo trečiajame „Erasmus+“ tarptautinio projekto „Make a change, and listen to their voice“ („Pasikeisk ir išgirk jų balsą“) susitikime. Jis vyko Manresoje, geografiniame Katalonijos centre, dar vadinamame Katalonijos širdimi. Gimnazijai atstovavo direktorė Rita Andrulienė,  pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Živilė Šiaudvytienė,  vyr. anglų kalbos mokytoja Rasa Rimidytė-Liekienė, 2g klasės mokinės Gitana Šaltytė ir Viktorija Kalvaitytė bei 3g klasės mokiniai Justina Laurinavičiūtė ir Rokas Jurgilas.

Pirmąją susitikimo dieną projekto dalyviai iš Lietuvos lankėsi partnerių ispanų Institut Guilem Cata mokykloje. Projekto partnerius iš keturių valstybių (Lietuvos, Rumunijos, Italijos ir Turkijos) pasitiko ir pasveikino mokyklos direktorė Marta Codina. Mūsų gimnazijos mokiniai kartu su savo bendraamžiais iš kitų valstybių dalyvavo pamokose. Anglų kalbos pamokoje lietuvaičiai pristatė Lietuvą ir Kražių miestelį bei Kražių Žygimanto Liauksmino gimnaziją. Tuo metu visų valstybių mokytojų komanda aptarė projekto vykdymo klausimus. Vėliau turėjome galimybę apžiūrėti mokyklos erdves. Lankėmės sporto salėje, valgykloje, profesijų klasėse: dirbtuvėse, grožio salone, slaugos patalpose, kirpykloje, parduotuvėje ir kt. Ši mokykla rengia daugiau nei dešimties profesijų specialistus, kiekvienai profesijai mokyti įrengti specializuoti kabinetai. Mokiniai turi puikias sąlygas praktiškai mokytis savo pasirinkto amato. Be abejo,  projekto dalyviai aplankė Manresos senamiestį. Šiame mieste gyvena 75 000 gyventojų. Miestą supa 5 kalnai. Gidė anglų kalba papasakojo miesto istoriją, svečiai domėjosi istoriniais paminklais, pastatais. Ispanų istorijos mokytojas Joan Soto mokinių grupei paruošė interaktyvią pamoką apie Manresos istoriją ir žymiausius objektus. Naudodamiesi išmaniąja programėle, nuorodomis bei žemėlapiais mobiliuosiuose telefonuose, mokiniai turėjo surasti kuo daugiau  istorinių objektų, o kad įrodytų, jog juos tikrai rado – nufotografuoti. Trečiadienį visi projekto dalyviai vyko į Barseloną, Katalonijos provincijos centrą, olimpinį miestą, kurio krantus skalauja Viduržemio jūra. Tai didelis tarptautinis oro uostas, vienas iš svarbiausių visos Ispanijos ekonomikos ir kultūros centrų. Ekskursiją pradėjome Barri Gotic – viduramžių gotikos pastatų ir bažnyčių muziejuje po atviru dangumi. Šioje miesto dalyje yra ir P. Pikaso muziejus. Nepakartojamą įspūdį paliko Centrinė Barselonos katedra La Seu – vienas iš didžiausių gotikos statinių Ispanijoje. Mieste yra daug įvairių architektūros ir kultūros paminklų – Santa Eulalia katedra, įžymiojo architekto Antonio Gaudi neužbaigta katedra Sagrada Familia, San Pablo del Campo bažnyčia, Nuestra Senora de Belen bažnyčia, Guell parkas ir kt. Jūros pakrantėje aplankėme monumentą Kristupui Kolumbui. Tačiau svarbiausia veikla vyko partnerių mokykloje, kur moksleiviai pristatė savo šalį, savo regioną- Kataloniją, miestą – Manresą bei mokyklą. Po trumputės pertraukos buvo parodytas Ispanijos mokinių pasirodymas apie vaikų ir jaunimo problemas. Savo pasirodymą mokiniai baigė žinute, skirta savo tėvams: ,,Klausykitės mūsų!“. Susitikimo pabaigoje mokyklos direktorė Marta Codina nuoširdžiai padėkojo visiems projekto partneriams už bendradarbiavimą vykdant projektą. O mokytojai ir mokiniai, atstovavę Žygimanto Liauksmino gimnazijai, džiaugėsi, kad turėjo galimybę palyginti skirtingų šalių jaunimo problemas, kultūrinius skirtumus, pagilino užsienio kalbų žinias.

Straipsnis ir nuotraukų galerija

Italija

Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazija, vykdydama Erasmus+ projektą ,,Pasikeisk ir išgirsk jų balsą“ tęsia pažintį su projekto partnerių – Europos valstybių – mokyklomis. Kovo pradžioje gimnazijos atstovės – trys mokytojos ir dvi mokinės – lankėsi Italijoje, Kalabrijos regione, Soverato profesinėje mokykloje. Kalabrija – vienas seniausių Italijos regionų. Piečiausia žemyninės Italijos dalis tęsiasi į Viduržemio jūrą apie 300 km. Čia pirmosios gyvenvietės pradėjo kurtis maždaug 3500 m. prieš Kristų. Per savo istoriją Kalabrija buvo nuolat užkariaujama vis kitos valstybės. Galiausiai Italija 1861 m. buvo suvienyta, Kalabrijoje buvo vienintelis kelias, vedantis iš šiaurės iki Redžo miesto pietuose, todėl šis kraštas praktiškai buvo izoliuotas. Šiandien Kalabrijos pakrantė driekiasi beveik 800 km.
Viešnagė senovės Graikijos lopšyje ir senovinių gyvenviečių žemėje, turinčioje galybę bažnyčių, vienuolynų, pilių, rūmų ir kitų istorinių vietų, kur vis dar gyvos šimtmečius puoselėtos tradicijos, buvo ir prasminga, ir graži. Prasminga dėl bendravimo su partneriais, projekto idėjų sklaidos, graži – dėl pavasariško oro ir nuostabaus kraštovaizdžio: Italijoje dabar pats žydėjimas, nuo medžių krinta prinokę mandarinai, apelsinai, citrinos, kurių skonio ir kvapo nesulyginsi su atvežtiniais. Senovės Graikijos viena tradicijų, žinoma, teatras. Pirmiausia buvome pakviesti į miesto teatro salę, kur vyko partnerių mokyklos pasirodymas. Spektakliu, kuris jungė muziką, tekstą ir šokį, atskleistos mokytojų ir mokinių bendravimo problemos: nuolatinis visų skubėjimas, nesusikalbėjimas, patyčios. Po spektaklio turkų, rumunų, lietuvių ir ispanų delegacijos buvo pakviestos į konferenciją, skirtą Erasmus programos trisdešimtmečiui. Joje dalyvavo ir Erasmus Nacionalinės agentūros atstovai. Buvo aptarti vykdomi projektai, programos tęstinumas.
Daugiausia projekto Italijoje laiko buvo skirta bendravimui ir kūrybinėms dirbtuvėms, regiono kultūros pažinimui. Kelionė autobusu iki piečiausio miesto, kur ranka pasiekiama Sicilijos sala – nuostabus reginys. Tai yra „Italijos bato“ galiukas, kurį iš vakarų skalauja Tirėnų jūra, iš rytų – Jonijos, o nuo Sicilijos Kalabriją skiria Mesinos sąsiauris. Kol mokytojai dalinosi įspūdžiais, mokiniai dalyvavo edukacijose. Viena iš jų – mozaikų kūrimas senajame Musabos muziejuje, Mamoloje. Pagal programos reikalavimus svečius mokinius savo namuose apgyvendina šeimininkai. Taip mokiniai geriau pažįsta kitų šalių buitį, tradicijas, lavina anglų kalbos žinias ir gebėjimus, nes bendraujama yra šia kalba.
Kitas renginys – baigiamasis susitikimas Turkijoje, kur dalyvaus ir kražiškiai, planuojamas gegužę.
Straipsnis ir nuotraukų galerija
Turkija Baigiamasis Erasmus+ projekto „Make a Change and Listen to Their Voice“ susitikimas vyko gegužės 2-4 dienomis, Turkijoje, Eskišehiro mieste. Susitikime dalyvavo ir mūsų gimnazijos atstovai: projekto koordinatorė, pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Ž. Šiaudvytienė ir  vyr. anglų kalbos mokytoja R. Rimidytė –Liekienė.

Pirmąją susitikimo dieną projekto koordinatoriai Turkijos mokyklos Toki Şehit İsmail Tetik Anadolu Lisesi mokytojai ir partnerių mokyklų (Lietuvos, Rumunijos, Ispanijos, Italijos) komandos aptarė bendrus projekto klausimus, galutinės projekto ataskaitos teikimą bei iškilusius neaiškumus.

Antrąją dieną lankėmės Toki Şehit İsmail Tetik Anadolu Lisesi mokykloje. Mus svetingai priėmė mokyklos bendruomenė, suorganizavusi kavos pertraukas ir pietus tikroje turkiškoje palapinėje. Ragavome turkiškus patiekalus lauke, skanavome baklavą. Mokiniai grojo turkų liaudies instrumentais ir atliko tradicines savo šalies dainas. Galėjome netgi pasidaryti laikiną chna tatuiruotę.

Vakare dalyvavome projekto didžiausiame renginyje – „Teatro naktyje“. Renginyje dalyvavo vietos valdžios atstovai, turkų mokyklos mokytojai ir mokiniai, partnerių komandos. „Teatro naktyje“ buvo parodyti visų valstybių pasirodymai bei vaidinimų užkulisiai. Kiekvienos šalies atstovai trumpai pristatė savo pasirodymo idėją ir kuo projektas buvo naudingas mokiniams, kokie pokyčiai vyksta mokykloje. Renginio metu buvo išdalinti projekto laikraščiai, lankstinukai, knygos su visų mokyklų pasirodymų scenarijais. Knygą parengė mūsų komanda. Ją sudaro visų penkių valstybių mokinių pasirodymų scenarijai anglų ir turkų kalbomis.

Paskutinę vizito dieną susitikome su projekto koordinatoriais ir partneriais. Aptarėme šeštojo vizito bei „Teatro nakties“ organizavimą. Apsikeitę atsiminimo dovanomis bei palikę savo mirštų anspaudus ant projekto medžio pasižadėjome toliau bendrauti ir kartu dalyvauti dar ne viename projekte.

Straipsnis ir nuotraukų galerija

Projekto viešinimas

  • Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos interneto svetainėje
  • “Make a Change and Listen to their Voice” platformoje
  • Rajoninėje spaudoje
  • www.youtube.com kanale
  • Gimnazijos stenduose